Black Friday

We wrocławskich galeriach handlowych Black Friday trwa cały weekend. Włączając radio lub zaglądając do Internetu można dowiedzieć się ile kosztuje samochód lub mikser. Zdarza się, że jest to cena wyższa niż w ciągu całego roku, jednak nie zraża to poszukujących wrażeń konsumentów.

Strach pomyśleć co stałoby się w galeriach w piątek i sobotę, gdyby dzisiejsza niedziela była wolna od handlu. Nie przypadkowo napis "SALE" jest często umieszczony na czerwonym tle. Udowodniono, że ten kolor powoduje chęć kupowania u potencjalnych klientów.

Zastanówmy się co działoby się, gdyby podobne techniki marketingowe zastosować w odniesieniu do spraw nieco ważniejszych niż posiadanie kolejnej pary butów. Czy udałoby się przekonać współczesnych zakupowiczów do starej ewangelicznej prawdy, że ważniejsze jest nie to co człowiek posiada, ale to czym dzieli się z innymi?

I nie chodzi o to, żeby nie robić zakupów, ale żeby nie stanowiły one najważniejszego punktu dnia i jedynej przestrzeni spotkania ze sobą np. w rodzinie. W przeciwnym razie może się okazać, że ludzie się nie spotkają ze sobą bez okazji typu Black Friday...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dwóch papieży