Walka postu z karnawałem

     Jest chyba jakimś znakiem naszych czasów, że dawniej katolicy wypalali garnki, by na czas Wielkiego Postu nie pozostała w nich nawet kropla tłuszczu. Dziś chrześcijańskie portale internetowe i nawet wielu księży radzą, jak zaplanować środę popielcową, by post nie kolidował z walentynkami. Ta walka postu z karnawałem nie jest zatem obecna tylko na obrazie Pietera Bruegla.
     W tym roku Popielec wypadł w tym samym dniu co walentynki. I można byłoby przełknąć tę kolizję, gdyby chociaż niektórzy pamiętali o chrześcijańskim wymiarze walentynek, czyli liturgicznym wspomnieniu świętego Walentego. Co zatem zrobić? Jak pogodzić posypywanie głów popiołem z radosnym tzw. Świętem zakochanych?
     Dla katolika odpowiedź jest chyba prosta, gdy przypomni sobie słowa: "Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien" (Mt 10,37). Walentynki zawsze można obchodzić w innym dniu – wezwanie do pokuty zawsze trzeba podjąć natychmiast. Inaczej zamieni się post na dietę, niesienie krzyża na zabawę pluszakami, a chrześcijaństwo na nieco bardziej religijną wersję tego świata.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dwóch papieży

Forum Młodych 2019